Followers

Wednesday, May 23, 2012

Upin & Ipin The Musical (Bahagian 2)


Assalamualaikum semua, saya sambung semula coretan berkaitan dengan teater Upin & Ipin The Musical. Buat masa sekarang ni, teater ni masih diperkatakan lagi walaupun dah hampir sebulan ianya selesai dipentaskan di Istana Budaya. Sangat rindu dengan telatah dan aksi adik-adik teater ni berlakon dan menari di pentas. Tapi takpe, sebab dengar kata DVD teater ini akan dikeluarkan tidak lama lagi. Ha, siapa yang dah tengok teater ni wajiblah beli buat koleksi.

Aksi labah-labah turun dari atas

Aksi memukau kumpulan Rama-Rama

Kumpulan Pulu-Pulu yang mencuit hati

Kemuncak teater ini tempoh hari adalah sewaktu persembahan hari-hari terakhir. Ini adalah kerana di hari-hari terakhir persembahan teater, penonton dikejutkan dengan penampilan khas kesemua pelakon suara Upin, Ipin dan kawan-kawan. Ramai betul yang taknak balik dan siap bersorak-sorak apabila nama setiap pelakon suara diperkenalkan satu demi satu. Jangan kata penonton yang bersorak-sorak, pelakon teater yang sedang berada di atas pentas pun melompat-lompat excited dapat berjumpa dengan pelakon suara sebenar. Kebanyakkan dari mereka tak pernah berjumpa dengan pelakon suara sebab tak pernah diberi peluang dan sibuk dengan latihan.

Ada juga beberapa orang dari adik-adik teater ini mempunyai latar belakang di dalam bidang lakonan, tarian dan juga nyanyian. Adik Farah Nadiah misalnya yang membawa watak Puteri Cinonet sangat sibuk dengan lakonan serta pengacaraan rancangan kanak-kanak. Adik Faris Azim yang menjadi Upin pula merupakan peserta Showdown. Pandai betul dia menari. Ohya, tak lupa juga Deera yang menjadi Rama-Rama yang sebelum ini dicungkil bakatnya dari Idola Kecil TV9.

Ketika sesi autograf

Fatin Aqilah pelakon teater Mei Mei

Mentadak Mentadu

Suasana ketika menukar pakaian

Ok, kita lompat ke belakang pentas sekejap. Mari kita sambung tengok wajah-wajah orang penting dibelakang pentas. Actually, saya hanya dapat ambik gambar bersama dorang ni sehari sebelum persembahan terakhir. Yelah, hari lain memang tak sempat. Kat belakang pentas ni dah macam bilik perang. Ada baju kat situ, ada kasut kat sini. Tapi apa-apapun kesemua warga kerja teater ni bekerja dengan semangat kat belakang pentas hinggalah saat-saat persembahan terakhir.

Erm, saya pun dah taktau nak explain apa dah. Kita tengok je la gambar yang ada.. Hehe..

Bersama Sally

 
Bersama Nurse KPJ, dia juga menjadi rakjat Kerajaan Cinonet

Bersama Puteri Cinonet, terasa saya sangat gergasi pulak

Sekali lagi bersama Kak Ros

Bersama Rajoo

Bersama Ehsan

Wajah disebalik Mentadak Mentadu

 Bersama Susanti

Bersama Opah yang rock


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...