Followers

Friday, May 18, 2012

Mencari orang dengan Find My Friends

Dah lama rasanya saya tak berkongsi info berkaitan gadget-gadget mahupun software yang saya suka pakai. Bukanlah saya terlalu pandai dan banyak pakai software yang baru-baru, cuma semenjak dua menjak ni saya selalu mengodek-godek iPhone 4 saya sampailah ada beberapa apps yang menjadi kewajipan bagi saya.

Bagi yang bukan pengguna iOS anda boleh terus pangkah browser ni dan buka website lain. Apps yang saya nak kongsi ni adalah Find My Friends yang hanya boleh digunakan dengan versi iOS 5 ke atas sahaja. Fungsinya mudah saja iaitu mencari di mana lokasi kawan anda yang juga pengguna iOS5 berada.


Contoh menu utama Find My Friends                    


Mula-mula kedua-dua pengguna haruslah memuat turun apps Find My Friends dan saling invite dan approve diri masing-masing terlebih dahulu. Kemudian kita hanya perlu klik nama untuk mengetahui di mana lokasi kawan kita berada dengan syarat kedua-duanya mempunyai talian internet semasa itu. Antaramuka apps ni sama seperti Map dan kita boleh setkan direction kalau kita mahu berjumpa dengan kawan kita.
Sekiranya anda berani bolehlah pakai apps ini untuk girlfriend, isteri mahupun parents masing-masing. Bukanlah berniat untuk menjadi stalker tetapi apps ni berguna untuk memastikan keselamatan orang yang kita sayangi. Atleast bolehlah tahu dia dah sampai rumah ataupun dah sampai ke tempat kerja.
Selamat mencuba~

Mencari lokasi pasangan

p/s : Tapi sampai sekarang saya tak berani nak introduce kepada bos sebab takut dia tahu kat mana saya berada. haha..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...