Followers

Thursday, May 24, 2012

Dinner at Cozy Corner


Lama pula tak cerita pasal makanan. Mana taknya, bila nampak makanan je dah lupa nak amik gambar. Nasib baik dinner kali ni saya tertib sikit dan dah prepare nak ambik gambar makanan cantik-cantik. Ha, lokasi makan-makan kali ni adalah di Cozy Corner yang terletak di Ampang Park.

Amboi, jauh benor makannya tu~ . Yelah, lokasi makan malam ni dipilih sendiri oleh Zarith sempena menyambut Birthday dia. Tempat makan yang special ni juga di recommend sendiri oleh parent Zarith yang juga turut serta makan sekali malam tu. Selain tu, kakak dan adik serta abang ipar Zarith juga join makan sekali. Kiranya macam family dinner la ni. Ohya, lupa pulak Aqeel yang ikut je makan tapi dia tak makan...

 Hidangan Chicken Chop yang besar

Salmon Grilled

Cozy Corner ni dengar katanya dah bertahun-tahun dibuka. ( Tak ingat pula berapa tahun ). Hidangan ala Western dan tempatan ditawarkan dengan cara masakan yang tersendiri. Walaupun harganya agak mahal sikit tetapi dengan portion besarnya rasanya memang berbaloi. Saya seperti biasa akan mencari menu ikan Salmon dan Zarith pula juga macam biasa pengemar ayam memilih chicken chop sebagai menu utama makanan malam tu. Secara keseluruhannya saya rasa makanannya boleh tahan sedap dan unik. Ada beberapa menu yang saya tak sempat nak cuba tapi orang cakap sedap. Nyum nyum...

Services yang cepat dan suasana yang selesa saya rasa menjadi daya penarik untuk datang lagi. Ohya, selain dari kitaorang juga beli sesuatu yang istimewa malam ketika dalam perjalanan ke Ampang Park. Ianya adalah Pavlova di Delicious Restaurant. Erm, saya pun tak sure Pavlova diperbuat dari apa tapi rasanya macam gula-gula kapas sikit. Dengar kata dulu Awal Ashaari mengurat Scha dengan Pavlova ni la.


Pavlova

Selain dari menu makanan, yang menarik pada malam itu juga adalah tema baju. Kalau tak salah saya, kakak Zarith yang mencadangkan tema baju purple. Saya tak kisah sangat pasal warna tema baju. Baju kaler Pinkpun saya sanggup pakai. Jadi kami semejapun berpakaian purplelah pada malam itu.

 Aqeel
  
 Alif bersama Aqeel

Bersama family Zarith


p/s : terima kasih kepada krew Cozy Corner yang tolong snap picture ni..


View Larger Map

1 comment:

  1. Salam zarin...chicken chop tu.lain dari biasa...yummy aunty suka pavlova... manis tp kalau makan masa sejuk mmg sedap

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...