Followers

Thursday, May 31, 2012

Danish & Danial di dalam filem Momok - Jangan Cari Pasal


Assalamualaikum semua. Cerita kali ini adalah berkaitan dengan dua hero kembar yang pernah saya ceritakan sebelum ini. Mereka adalah Danish & Danial yang kerap saya kaitkan dengan Upin & Ipin. Bagi sesiapa yang tak pernah tahu pasal mereka ni bolehlah baca di blog saya yang lepas.


Dalam diam-diam rupanya Danish & Danial sudahpun diberi peluang untuk berlakon di dalam filem terbaru keluaran Galaksi Seni iaitu Momok - Jangan Cari Pasal. Minggu lalu saya berpeluang untuk menonton media screening filem ini hasil jemputan dari Baba Nizam yakni penjaga kepada kembar berdua ni. Tak sangka dorang berdua ni berani berhadapan dengan kamera dan kagum dengan krew filem yang gigih melatih dorang. Saya tahu, bukan mudah nak bagi Danish & Danial ni mengikut arahan apatah lagi untuk berlakon filem. Walaupun tak banyak sangat penampilan mereka dalam filem ni tapi cukuplah untuk memberi pendedahan awal.

Danish & Danial


Mana satu Danish, mana satu Danial ni?

Ok, sebelum ada yang terconfuse, Danish & Danial ni bukanlah berlakon sebagai watak Upin & Ipin. Mereka berlakon sebagai watak kanak-kanak nakal yang sering kacau orang. Hehe... Kalau nak tahu macam mana rupanya lakonan mereka ni dan macam mana cerita Momok - Jangan Cari Pasal ini kenalah saksikan di panggung wayang seluruh Malaysia pada 12 Julai 2012 nanti~!


Pengarah : M.Jamil
Syarikat Penerbit : Galaksi Seni Sdn. Bhd.
Bahasa : Bahasa Melayu
kategori : Filem Cereka
Genre : Seram, Muzik, Komedi
Tarikh Tayangan : 12 Julai 2012 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...