Followers

Thursday, December 16, 2010

Seharian bersama Upin, Ipin dan Kak Ros

Saya berasa sungguh seronok seharian bersama dengan Upin, Ipin dan Kak Ros. Semuanya berkisar dari perjalanan kami ke studio SuriaFM untuk sesi temubual. Saya ni kan penjaga semua voice talents jadi memang sudah menjadi tanggung jawab saya membawa mereka ke studio dan memastikan segala perjalanan aturcara berjalan dengan baik. Kami diminta berada di studio pada pukul 7:30pagi. Tetapi 7:30 pagi kami masih di dalam kereta dan baru bergerak masuk ke KL melalui Putrajaya. Yelah, mula-mula saya kena ambik Kak Ros di Shah Alam dan kemudian ambil Upin/Ipin di Putrajaya. Barulah boleh ke studio SuriaFM yang terletak berhampiran dengan bulatan Pahang. Jauhnya bertambah dengan jem pulak tu.


Kesian Abang Halim tunggu kat studio

Abang Halim dan Zizi secara spontannya sudahpun memberi hints yang Upin & Ipin akan berada di studio pagi itu. Jam dah pun hampir pukul 8pagi dan kami masih di dalam kereta bersama dengan kesesakan lalulintas. Kami masih mendengar radio Suria FM kalau-kalau ada perkembangan terkini. Abang Halim berjenaka yang Upin & Ipin sudahpun sampai tetapi masih sangkut di lobi kerana ramai sangat peminat. Saya dan Kak Ros berpandangan sesama sendiri tanda cuak. Setelah mengharungi pelbagai halangan, akhirnya kami sampai juga sekitar pukul 9 pagi. Ada juga terlintas niat untuk mengaku kalah, tetapi kami taknak pulang dengan sia-sia. Syiela pula yang dah tidur bangun berapa kali entah, begitu tenang menyapa apabila sudah tiba ditempat parking kereta.

Syiela ketika mencuba headphone yang diberi

Abang Halim yang begitu sempoi

Zizi, Kak Ros, Syiela dan Abang Halim

Syiela dan Idaman (Kak Ros) sempat juga memenuhi baki 1 jam slot yang ada pagi itu. Bolehlah daripada tade. Keadaan office di SuriaFM agak sunyi tidak seperti studi HotFM. Kami bergambar bersama penyampai radio dan terus meninggalkan studio. Abang Halim seorang sahaja yang mengiringkan kami dari studio hinggalah ke lobi. Erm, agak segan pada mulanya sebab saya begitu menyanjungi Abang Halim. Dia sangat peramah dan baik. Seronok dapat berjumpa. (Tapi kenapa saya tak ambik gambar dengan dia? uhuhuk)

Oklah, bila saja balik saya mengajak Syiela dan Idaman untuk teman saya servis Honda City untuk 1000 mileage. Dorang pun ok je sebab tak rushing sangat. Pertama kali ke pusat Honda, saya rasa bangga sebab saya membawa 2 talents besar. Ermm, tapi sorang pun tak kenal dengan Syiela mahpun Kak Ros. Akhirnya cleaner Indonesia di situ yang mengecam Syiela. Terer betul dorang neh.

Kak Ros asyik main PSP je.. main game apa tu

Erm, lama juga nak tunggu ni

Oklah, pasal Honda pulak. Disepanjang kami berada di pusat Honda ni, teruja betul Syiela berceria pasal Honda ayahnya. Dia kata ayah dia juga ada kereta Honda. Erm, sempat pula Syiela kata dia nak beli kereta Honda bila dah besar nanti. Kalau nak tahu, Syiela ni juga suka bergambar. Kebanyakkan dari gambar kat blog ni, Syiela yang ambil. Sudah tentu pakai kamera saya. Takpe, awal-awal ni kita galakkan dia minat dengan camera, nanti dah besar senang.

Ni ke kereta ayah Syiela?

Erm, ni kereta saya

Kacau Kak Ros main PSP jap

Wah, Syiela dah book kereta Honda

Dah boleh buat down payment kereta dah ni

Makan McD

Lebih kurang sejam kat situ, akhirnya kami pun balik ke LCP. Tapi sebelum tu, terasa macam nak pergi makanlah. Jadi kami pun singgahlah ke McD Giant sekejap. Selepas tu, kami pun balik ke office. Saya tinggalkan kamera saya bersama Syiela dan di bawah ini merupakan diantara gambar yang diambil oleh Syiela. Entah, macam-macam gambar di ambil.


Uncle sempoi

Fizi pun ada?

Gambar apa ni?

Syiela nak key in gaji sendiri ke? hehe

Oklah, pada sebelah petangnya selepas selesai sesi rakaman suara, saya menghantar Syiela balik kat rumah dia di Putrajaya. Seronok layan dia bercakap disepanjang perjalanan. Ok, nanti kita jalan-jalan lagi.

p/s : Syiela sibuk betul bekerja~

2 comments:

  1. Aha..berhapdet jugak blog ni...lama dah tak pi LCP..baru sabtu lepas g, tengok poster besar dah tukar...hehe

    ReplyDelete
  2. menarik menarik. da lame tak post blog eh. tahniah. ^_^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...