Followers

Saturday, December 11, 2010

New Honda City

Alhamdullillah, rasanya sangat lama tak menulis di blog sendiri. Untuk seketika dah hampir terlupa ada blog ini. Tapi ada juga beberapa rakan blog yang mendesak supaya saya tidak berhenti dari menulis. Yela, banyak juga update yang nak saya kongsikan. Ada seorang rakan blog dah juga bekas rakan seperjuangan rasanya sejak dah berumah tangga ni blognya sudah lama tidak berupdate. Agaknya macam tulah orang dah berkeluarga. Tapi kali ini saya nak berkongsi mengenai perkara yang lain iaitu kereta yang baru saya beli. Ianya merupakan Honda City berwarna putih. Alhamdullilah, dah lama saya berangan nak beli baru sekarang dapat merasa.

Honda City

Warna Putih pilihan hati

Sebenarnya kereta lama saya (Satria) saya dah pakai lebih dari 4 tahun dan masa itu saya baru saja bekerja di Les' Copaque. Saya pakai saja kereta mana yang mampu. Masa zaman tu saya mengidam nak beli Gen-2 sebab masa tu Gen-2 baru saja keluar. Tapi akhirnya sekrang dah berubah ke Honda. Erm, pertama kali saya pakai kereta ini tidaklah terasa kekok sangat atau tidak biasa drive. Mungkin sebab saya kadang-kadang dah biasa bawa pelbagai jenis kereta termasuklah kereta bos. Kereta warna putih ni nak jaganya susah sebab cepat kotor. Buat masa ini saya basuh kereta 2 kali seminggu. Banyakkan? Bukannya nak basuh sangat, cuma laluan saya tu selalu je kotor dan orang kat kawasan perumahan saya selalu buang macam-macam melalui tingkap. Uhuhuk.


Ambi Pur pilihan untuk pewangi kereta

Suka bangla ni basuh kete


P/S : Syukur

1 comment:

  1. Anonymous1:20 PM

    brp installment bulan? d/p brp?? bank ape fiance?9 thn ke?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...