Followers

Monday, August 09, 2010

Wedding Aida Gadis Melayu & Saiful Penyampai Berita TV3

Assalamualaikum kepada semua pembaca blog saya yang sudah lama menyepi. Ada lagi ke pembaca blog saya ni? Sudah 2 bulan menyepi dan saya terlalu sibuk mengupdate blog yang satu lagi. Tapi saya rindu blog saya sendiri. Jadi, kali ni saya akan membayar hutang blog saya dengan pos lama yang patutnya saya pos 2 bulan lepas. Wedding yang dinanti-nanti dan menjadi perbualan ramai orang. Siapa lagi kalau bukan wedding Aida dan Saiful. Sebaik sahaja saya selesai upload gambar wedding mereka berdua ni fi Facebook, habis gambar yang saya upload tu orang ambik dan taruk di web-web peribadi. Tapi takpe, yang penting saya sangat gembira kerana diundang ke wedding Aida ni, dapat 2 kali kad jemputan lagi. Nampak sangat wajib datang. Hahaha...

Cantik kad menghiasi meja majlis

Dewan perkahwinan yang besar dan cantik

Dewan dipenuhi dengan tetamu undangan

Majlis perkahwinan ni dilangsungkan di dewan MBPJ pada 6 Jun yang lepas. Saya dan Afiq sudah mula bertolak dari rumah sejak awal petang lagi sambil membawa hadiah istimewa untuk pengantin. Saya dan pengantin je tahu apa isi hadiahnya. Hehe... Jarang-jarang ke wedding artis, mestilah nak kena bersiap sedia dengan camera. Menjejakkan kaki saja ke dalam dewan majlis, sudah boleh mula nampak beberapa orang artis dan orang kenamaan turut memeriahkan majlis. Antara yang saya boleh ingat ialah kawan baik Aida iaitu peserta gadis melayu seperti Husna, Aisyah dan Zehra Zamri. Tidak kurang juga, beberapa orang besar seperti Dato Seri Farid Ridzuan dan beberapa menteri yang lain.

Pesilat kecil sedang bersiap sedia

Wah, banyaknya hadiah!

Saiful dan Aida ketika mula berarak ke dalam dewan

Ramainya jurukamera berebut dan ambil gambar

Antara VVIP yang duduk dikerusi hadapan sekali

Bila mula saja pengantin dibawak berarak masuk ke dalam dewan, begitu ramai jurukamera yanng berebut-rebut nak ambil gambar. Saya pun dengan berbekal kamera putih sama-sama berebut mengambil gambar juga. Ada diantaranya yang dari program NONA, Berita TV3, surat khabar dan majalah. Tetapi saya yang tidak dari mana-mana ni dengan selambanya turut berebut mengambil gambar. Biar nampak macam orang media sikit. Pasangan pengantin yang sepakat mengenakan pakaian putih sungguh kelihatan cantik dan ayu. Majlis yang begitu santai dan tenang ini begitu meriah dan terasa cepat masa berlalu. Antara yang membuat saya teruja ialah video wedding mereka. Video yang dihasilkan seolah-olah video music video lagu dengan shots dan camera angle yang sungguh cantik.

Pasangan pengantin dipelamin tersenyum


Zehra Zamri ambil gambar sendiri nampaknya

Comelnya adik Aida, dengar cakap pulak tu

Scene suap kek pulut


Saiful & Aida nampak sama cantik dan padan

Afiq dan saya sempat bergambar bersama pengantin

Majlis perkahwinan yang berakhir sekitar 11 malam ini, membuatkan saya terbayang-bayang macam mana nanti majlis saya pula. Ketika saya menulis blog ini, Afiq pula baru sahaja pulang dari berbulan madu. Wah, semua orang dah kahwin ni. InyaAllah, kalau ada jodoh nanti tak lamalah tu. Hehe

p/s : terima kasih kepad Zawin, adik Aida kerana banyak membantu. Ohyeah!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...