Followers

Friday, June 04, 2010

Akademi Vokal untuk Nanad

Kalau kita biasa dengar Akademi Fantasia ataupun Mentor mahupun Gangstar, geng-geng LCP sendiri di atas dasar-dasar mencungkil bakat terpendam dan mengubat luka dihati sebenarnya agak aktif menganjurkan Akademi Vokal. Akademi Vokal mahupun bahasa kasarnya karaoke beramai-ramai ini kerap dilakukan di area Klang ataupun Shah Alam. Bilangan penyanyinya pula biasanya mesti lebih dari 12 orang, barulah dipanggil Akademi.

Suasana di bilik Akademi

Leman sedang menghayati
lagu yang disampaikan

Akademi Vokal kali ini agak istimewa kerana ianya bersempena dengan hari terakhir salah seorang kakitangan LCM iaitu Nanad. Nanad ni merupakan antara member yang rapat dan juga persaing Ella kalau di dalam Akademi Vokal kami. Kami sungguh teruja setiap kali Nanad menyanyikan lagu Ella kerana ianya memang sama. Lirik lagu yang dia nyanyikan memang sama dengan Ella.

Nyanyi la lagi

Ni nyanyi sampai keluar lidah dah

Pada kebiasaannya bila dah ramai macam ni, Akademi ni mengambil masa lebih kurang 3 jam. Memang masing-masing sangat sporting dan menyokong persembahan orang-orang yang lain. Antara penyanyi lain yang mendapat undian tertinggi pada kebiasaanya ialah Kiki. Kiki ni merupakan salah seorang intern yang pada masa ini dah sambung belajar. Yang ajaibnya tentang Kiki ni tenaga dia tak pernah abis dan selalu akan mengikut video klip. Kalau penyanyi tu menari panjat dinding, dia pun nak panjat dinding. Kagum banget!

Kiki bersemangat

Macam-macam aksi pun ada

Nanad dan Kiki bergabung, meletop tak?

Gambar kenangan bersama Nanad

Aik, gambar saya tade ke? Iye, gambar saya tak banyak kerana sayalah jurugambar pada masa itu. Suara saya pun tak sedap sangat, jadi malaslah promote lebih2. Tapi dorang ni semua sering menyamakan saya dengan Yusry KRU. Saya pun kurang pasti kenapa. Tapi apa-apapon, all the best kepada Nanad kerana setiap lagu yang dinyanyikan bersama akan diabadikan. Ceh wah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...