Followers

Sunday, March 28, 2010

Trip Ekspress ke Penang

Penat sungguh perjalanan saya ke Penang kali ni. Trip ke Penang dengan tujuan menghadiri wedding Jam iaitu salah seorang staff LCP pertama kali saya lalui. Saya memandu seorang diri bermula sekitar 5 pagi dari Shah Alam. Rakan-rakan LCP yang lain telah pun bergerak lebih awal dan masing-masing semasa itu sedang nyenyak tidur bersama char kuew tiau sungai dua. Saya sendiri terpaksa bergerak lewat kerana menghadiri event pada siang harinya. Dengan bersemangat waja, walaupun tak drive kereta waja akhirnya saya sampai di Penang sekitar pukul 8 pagi. Sebaik saja sampai, saya pun berkumpul bersama dengan rakan-rakan lain dan terus pergi ke kenduri Jam sekitar pada pukul 12 tengahari.

Berbaris nak gi makan nasi minyak

Bergambar lagi sebelum masuk

Lebih kurang 20 orang staff LCP memeriahkan wedding Jam ni. Oleh kerana weddingnya ni, sipi-sipi dengan cuti Chinese New Year, jadi staff LCP yang berbangsa Cina tak dapatlah join. Berkonsepkan sederhana, kami dijamu makan sebaik saja menjejakkan kaki di dalam khemah kenduri. Diberi layanan istimewa kami pula dipelawa makan di dalam rumah. Memang segan bila semua orang asyik pandang aje, dah macam VIP pula.

Meh masuk rumah Jam

Nak ayam goreng !

Sambil makan, sambil ambil gambar

Lama tak makan bersilakan

Selesai menjamu selera, ngam-ngam pengantin pun sampai. Berbaju kuning, pasangan pengantin memang nampak macam Raja. Walaupun cuaca agak panas ketika itu, tapi pengantin tetap tersenyum riang. Kenapa agaknya ye? Memang sempoi dan santai, pengantin perlahan-lahan masuk ke dalam rumah. Masing-masing yang nak bergambar pun mulalah berebut mengeluarkan kamera masing-masing.

Pengantin mula berarak

Semuapun ambik gambar

Ketika sesi bergambar

Jam bersama isterinya


Lebih kurang pukul 3 petang, kami masing-masingpun mulalah berangkat pulang ke Shah Alam. Nak dijadikan cerita, jalan memang sesak betul sebab ramai orang balik dari cuti CNY. Saya yang baru saja beberapa jam di Penang tadi pun terus memandu balik juga. Bercampur dengan jem akhirnya saya sampai di Shah Alam sekitar 10 malam. Itu belum ambik kira yang kereta lain sampai sekitar 12 pagi. Saya kira bernasib baik sampai awal.

Pasangan Pengantin

Ambik berkat bergambar bersama pengantin

Bergambar berasama semua staff yang hadir

Oklah, apa-apapun saya masih bersyukur kerana sempat juga melihat perkahwinan ni. Yelah, asyik miss wedding member-member je. Walaupun bersusah-susah saya datang dan hanya berapa jam saja di sana namun saya rasa puas hati kerana saya berjaya menyelitkan diri menjadi fotograpfer percuma pada hari tersebut. Ehehem, macam manalah wedding saya nanti ye agaknya... erm. Nantilah kita pikir.

1 comment:

  1. ok..kita fikir nanti yea en zarin..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...