Followers

Friday, March 12, 2010

Setahun selepas Geng

Happy Birthday, happy birthday to GENG. Yay! pada 12 Feb yang lepas maka genaplah setahun filem Geng ditayangkan di pawagam. Memang macam rasa baru je filem tu ditayangkan. Masih teringat lagi saat-saat seronok semasa promosi filem Geng ni dipawagam dulu. Dari Selatan hinggalah ke Utara saya pergi semata-mata ingin lihat filem Geng ini mendapat tempat di hati peminat. Jadi, sempena dengan memperingati hari itu, kami satu opis meraikan dan yang pasti ada makan-makan. Tak makan tak best lah.

Kek Geng (Sedapnya... nyum, nyum)

Kek ni semua saya punya

Memang sporting betullah dorang ni. Pada tarikh yang dah dijanjikan, semua staff kena pakai baju Geng bewarna hitam tu. Sebab ni sajalah baju rasmi yang kami ada masa dulu. Masing-masing kenalah selongkar balik almari nak cari baju ni. Percaya tak saya ada sekurang-kurangnya 15 helai baju Geng serta Upin & Ipin yang saya beli sepanjang tahun ni. Yelah, sebab saya selalu keluar ke eventkan. Takkan asyik pakai baju sama.

3 Dara pinggitan; Nurul, Nad dan Cima

Yuki antara senior yang bekerja
bersama saya sejak mula hasilkan Geng

Nell, Afiq dan Zaid

Oklah kita bercakap pasal menu makanannya pula. Kali ni memang antara menu terbaiklah. Segala jenis menu ada. Dari satay, kek, pizza, nasi ayam, donut, pendek kata macam-macamlah ada. Tapi di atas faktor kesihatan... hehe saya tak makan pun. Anyway, saya enjoy tengok semua orang makan dan saya ambil gambar dorang.


Antara menu makanan yang ada

Donut pun ada juga

Disamping itu, masing-masing diberi ruang untuk berkongsi pendapat dan pengalaman masing-masing semasa menghasilkan filem Geng dulu. Memang bukan semua yang masih ada sempat berkhidmat untuk filem Geng jadi dikesempatan inilah segala pengalaman dikongsi bersama. Rasa syukur bercampur syahdu mengenangkan ramai juga yang telah kecundang semasa menghasilkan filem Geng dulu. Namun, ramai juga yang berkobar-kobar untuk memulakan produksi filem ke 2 tidak lama lagi. InsyaAllah filem ke 2 nanti akan dihasilkan dengan lebih baik dan berkualiti.

Kak Ina dan Kak Izan aka Mak Dara

Faren, Saya dan Nurul bergambar
dengan replika filem reel Geng


Beramai-ramai bergambar kenangan

Adam, walaupun tak sempat menyumbang semasa filem Geng, tapi
berhasrat untuk membuat yang terbaik untuk filem ke dua nanti


Faiz antara orang kuat di dalam
pembikanan filem Geng


Kalau dikenang semula sebenarnya dalam tempoh setahun ini terlalu banyak perkara yang sudah berlaku. Dalam tempoh ni nilai persahabatan dan kesetiaan diuji dengan hebatnya. Hasilnya sesuatu yang sangat susah nak diterima pada peringkat awal. Tapi saya yakin itulah asam garam kehidupan. Saya masih meneruskan perjuangan yang mulakan. Diharapkan semua pengalaman itu dapat mendewasakan saya lagi selepas ini.


p/s : Tak sabar rasanya nak siapkan filem ke-2

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...