Followers

Saturday, March 13, 2010

Hari Keluarga Berita Harian

Nampaknya Port Dickson menjadi lokasi event pada kali ini. Bila cakap pasal PD ni kita mesti terbayang 2 benda aje ; 1- pantai 2-ikan bakar, betul tak? Event Hari Keluarga Berita Harian ni dilangsungkan di hotel baru iaitu di Permaisuri Resort. Sememangnya di sini merupakan kawasan baru, jadi boleh kata semuanya masih clean and clear lagi. Yang pasti salah satu dari dua benda tu saya gagal perolehi semasa event ni.

Nak masuk pun kenalah daftar dulu

Ok, pasal event ni pula sebenarnya merupakan Hari Keluarga untuk unit berita Berita Harian. Adalah lebih kurang 30 family rasanya yang join dan mereka semua bermalam 2 hari di sini. Sebaik saja saya menjejakkan kaki di sini dah mula nampak kesibukkan di lobby resort. Kebanyakkan kakitangan Berita Harian pada hari pertama tu baru pulang dari treasure hunt dan ramai juga yang belum pulang-pulang. Jadi dikesempatan itu, sempatlah juga saya mengisi perut dulu sebelum bekerja.

Signs untuk ke tempat makan

Aktiviti utama saya di sini adalah semata-mata untuk penampilan maskot Upin & Ipin. Tapi jangan confius, bukan saya yang pakai. Kali ni tugas saya lebih kepada pembantu maskot dan ambil gambar saje. Penampilan maskot sudah tentunya untuk menghiburkan ahli keluarga Berita Harian khususnya adik-adik kecik. Keluar lebih kurang 40 minit setiap kali penampilan membolehkan saya banyak waktu terluang. Sempat juga berjalan-jalan di tepi pantai sampai mengambil gambar scenery santai waktu petang di pantai.

Antara hidangan menu buffet

View pantai di resort

Flag yang digunakan untuk permainan pantai

Ipin pun nak join bola sepak pantai

Bergambar bersama peminat macam biasa

Dua hari saya kat sana rasanya macam dah puas berjalan di PD. Ada pengalaman pahit yang saya masih ingat lagi sampai sekarang iaitu kepayahan mencari makanan di waktu malam di PD. Dari pukul 8.30 malam cari makan last2 pukul 10mlm juga baru dapat makan. Tu pun saya belasah makan di pasar malam saja. Semua kedai kebanyakkannya tersangat penuh dan kalau tak penuh pun bahan masakan dah habis pula. Memang sungguh stress. Balik hotel main sambung main wrestling lagi baik... huhu.


Dari view handphone

Adik yang berambut stylo

Alalala..sweetnya

Adik ni lah yang saya hadiahkan keychain

Pengalaman manis pula walaupun tak berapa manis sangat ialah saya berjumpa dengan seorang peminat kecik yang sangat comel ni. Sewaktu menulis blog ni saya dah lupa nama dia. Dia terserempak dengan saya sebaik saja penampilan maskot dah selesai dan bersiap untuk balik. Dengan kecomelannya, saya tanpa berfikir panjang terus memberi keychain Upin yang tergantung di beg saya pada masa tu. Lepas bagi je tiba-tiba 3 orang kakaknya datang dan meminta benda yang sama. Saya dengan rasa bersalah terus menjawab yang saya dah tiada keychain lagi. Kakak dia tu baya dia juga ye, jangan salah faham ye. Saya pun patah balik dan minta rakan saya sekiranya mereka ada button batch sebab button batch tak mahal sangat kalau nak bagi. Saya pulak diperli dengan mencadangkan kenapa tak bagi beg sekolah ke, patung ke? Erm, mungkin saya suka sangat bagi barang-barang kat budak-budak dan tak sampai hati tengok dorang kecewa... hehe. Lepas dari tu, saya selalu spare button batch dalam beg sekiranya perlu nanti. Tapi kena ada special case lah, kalau semuanya bagi bengkok jugak nanti.


p/s : Untuk event ni gambar saya takde la pulak, sebab totally jadi tukang amik gambar




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...