Followers

Tuesday, February 16, 2010

Tamron 70mm-300mm

Ohyea, penambahan terkini dalam set camera putih saya ialah Zoom Lens Tamron 70mm-300mm. Tamron ni sebenarnya jenama pengeluar Lens untuk macam-macam camera termasuklah Nikon dan Canon. Cumakan Pentax susah sikit nak carik lens dia kat Malaysia ni, jadi saya cubalah guna lens Tamron pula. Apakah kelebihan lens ni? Bila dah ada lens 300MM ni, yang bestnya dapat mengzoom tahap jauh sehingga 300MM lah. Biasanya orang pakai 300MM ni untuk shoot binatang macam burung ataupun harimau. Even orang kedai tu pun tak recommend saya beli lens ni tapi lebih mencadangkan untuk beli wide lens. Katanya awak akan jarang pakai lens ni melainkan kalau awak memang shooting gambar widelife. Ok, saya tak dengar cakap dia.. saya beli terus.

Lens 300MM

Lens Tamron ni pun ada Macro features

Tapi lens ni memanglah warna hitam. Takpelah nak cari warna putih juga memanglah tade dan tak mungkin ada. Jadi lepas je dapat, saya pun test shoot di sekitar Midvalley. Alamak, kantoi pulak beli kat MidValley. Gambar-gambar kat bawah ni memangnya di ambil se maksimum zoom mengunakan 300MM ni. Patung-patung ni semua terletak di atas bangunan tinggi (bahagian dalam MidValley). Dapat ambil sedekat ni memang saya rasa kagum. Hehe.

Sample gambar

Sample gambar

Sample gambar

Oklah ni kan. Ni pun kira widelife jugak ni apa. Tapi apa2pun selepas tu saja dah ada macam-macam idea untuk shoot. Ha, lepas ni saya akan tunjukkan ke mana saya pergi dengan lens baru ni. Memang best!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...