Followers

Wednesday, February 17, 2010

Close Up di Extreme Park

Akhirnya hari yang dinanti-nantipun tiba. Hari yang sama saya membeli lens 300mm saya pun sebenarnya dengan tiba-tiba mendapat idea untuk mencubanya di sini. Bermula sekitar pukul 6 petang lokasi saya ialah Extreme Park yang memang dah lama buka. Saya pula tak pernah ke sini melainkan kalau singgah Burger King sahaja. Memang nasib saya baik kerana hari tu memang agak ramai orang beriadah kat situ dengan extreme games masing-masing. Antaranya ialah skateboard, rock climbing, bicycle, flying fox dan tak kurang juga yang hanya bersantai kat situ.

View kawasan rock climbing sewaktu hampir senja

Masih ada orang yang berusaha nak panjat

Antara pemanjat yang berdedikasi

Tempat shooting pertama saya ialah di kawasan rock climbing. Alangkah bestnya kerana saya dapat zoom in kepada orang yang telahpun sampai di atas sekali dengan jelas. Walau bagaimanapun oleh kerana zoomnya jauh, jadi memudahkan gambar untuk jadi blur. Kena control tangan betul-betul barulah tak blur. Suasana kat situ dengan cahaya hampir senja tu memang cantik dan nyaman. Selain itu, saya ke ruang skateboarding pula yang boleh dikatakan bersepah-sepah orang bermain. Di setiap sudut ada saja skateboarder yang sedang melompat-lompat dengan board masing-masing. Lens ni juga saya jugakan untuk mengambil gambar dari jauh kerana risau terlanggar dorang ni. Tak sangka dorang semua ni memang hebat sangatlah. Sampai jatuh banyak kali pun masih nak teruskan lagi.

Kawasan skateboard ala-ala pool

Sequence skateboarder bermain (klik untuk lihat besar)

Antara aksi menarik para skateboarders

Wow, sanggup tu lompat tinggi-tinggi

Tak tau apa nak panggil. Orang naik basikal la kut.

Kawasan rock climbing yang tak putus-putus ada orang

Wah, sepetang kat sini memang best betul. Masing-masing akan buat gaya tersendiri bila saya halakan lens camera kat dorang. Masuk majalah ni dik. heheh. Apa-apapun lepas ni saya akan berkunjung ke sini lagi untuk cuba mendapatkan shoots yang lebih unik dan kreatif. Hmm. Kalau ada widelens ni pun mesti lagi cun.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...