Followers

Tuesday, October 20, 2009

Rumah Terbuka di rumah Atok Ranggi

Alhamdullillah, walaupun seperti begitu lama tak update blog ni dah nampak sarang labah2 sikit ni, namun hari ni sempatlah jugak saya meluangkan sedikit masa. Boleh dikatakan open house pertama yang pergi tahun ni oleh kerana raya tahun ni tak sempat nak berjalan ke mana sangat. Open house di rumah Atok Ranggi aka Tn Hj Burhanuddin ni menjadi pembuka segala open house yang lain saya sertai. Dilangsungkan pada hari berkerja, kunjungan semua staff LCP ke rumah besar ni dimulakan seawal 5 petang.

Antara jejaka kacak LCP

Akob dengan pilihan hatinya

Antara 2

Gadis Melayu termasuk gadis-gadis lain di LCP

Menu makanan yang pasti sedap ni merupakan contact catering lama yang sememangnya telah diperakui kesedapannya. Menu utama seperti kambing panggang ni, membuatkan masing-masing tak senang duduk. Oleh kerana pada bahagian petang merupakan segmen khusus untuk staff LCP saja jadi sesi makan pun begitu santai dan tidak perlu berebut. Jadi sambil makan, sambil bergambar. Masing-masing yang turut hadir dengan baju raya masing-masing sedikit sebanyak menambah mood hari raya. Bayangkan kebanyakkan staff LCP ni sanggup membawa baju raya masing-masing dan bertukar semata-mata untuk ke open house rumah atok ni.

Ketika sesi makan

Yuki dengan pose "cute"nya

Faizu dan Haris beradu kekuatan

Saya dan Salina baju macam sama Ek!

Bersama Kak Ijan pula

Awei bersama makanannya

Oklah, saya simpan post yang lain untuk post Majlis Aidilfitri yang telah dilangsungkan sempena Kelab Upin & Ipin. Tapi apa-apa pun saya ucapkan ribuan terima kasih kepada Atok dan Opah kerana telah mengadakan rumah terbuka sebegini. Pertama kali diadakan di rumah baru ni, sememangnya memberi suasana yang best dan santai. Kalau tahun-tahun lepas Atok hanya buka khemah di depan rumah iaitu di kaki jalan rumah Atok, tapi kali ni khemah tu sendiri di dalam halaman rumah Atok. InsyaAllah rezeki Atok akan bertambah lagi. Saya pun akan buat macam tu satu masa nanti bila dah ada halaman yang luas sikit.

2 comments:

  1. Itu gua mia mulut ala makanan -____-

    ReplyDelete
  2. oits... makan tutup mulut

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...